Puur Power Gold Online Proefles

Gezonde avondsnack

Als je wilt snacken voor het slapen gaan, kies dan voor een gezonde avondsnack. Veel mensen hebben in de avond nog zin in iets lekkers. Het is beter om na het avondeten niets meer te eten, maar als jij jezelf niet kunt bedwingen, eet dan een slaapvriendelijke, gezonde avondsnack.

Gezonde avondsnack voor het slapen

Het belangrijk om 's avonds redelijk licht te snacken voor je slaap- en gewichtsbeheersing. Onderzoek heeft duidelijk aangetoond dat wanneer mensen in de avond te zwaar eten, dit hun nachtrust verstoort en ze gemakkelijk aankomen (of moeite hebben met afvallen. Tis maar hoe je het bekijkt).

Mijn tips voor een gezonde avondsnack

Voor slaap- en gewichtsbeheersing gaat het om een ​​balans tussen eiwitten en complexe koolhydraten. Onderzoek vertelt ons dat een eiwitrijke avondsnack voor het slapengaan niet bijdraagt ​​aan gewichtstoename en mogelijk voordelen heeft voor ons metabolisme en spierherstel.

Een schaaltje magere kwark met schijfjes banaan, verse dadels en een handje amandelen is een hele gezonde avondsnack. Ben je vegan, dan kun je een vegan proteïne shake maken op basis van rijst of erwten. Blend dit met een banaan, dadels en plantaardige melk in je blender en je hebt een heerlijke gezonde avondsnack.

Wat leuke feitjes voor een gezonde avondsnack:

  • Magere kwark heeft minder vet en meer eiwitten dan volle kwark.
  • Amandelen zitten bomvol goede stoffen, zoals magnesium. Magnesium bevordert ontspanning en slaap. En een goede nachtrust is weer essentieel voor het verliezen van gewicht zoals ik in eerder genoemd blog al over vertelde.
  • Het klinkt misschien te goed om waar te zijn, maar een banaan en een dadel eten voordat je gaat slapen is beter dan bijvoorbeeld een melatonine pil. Het fruit is rijk aan het aminozuur l-tryptofaan, wat stemmingsverbeterende serotonine produceert en je een betere slaap bezorgt. Zorg wel dat je een rijpe banaan pakt. Die heeft veel vezels en bevordert je stoelgang, terwijl een onrijpe banaan je stoelgang stopt. Kies wat betreft dadels van die grote verse. De kleinere, gedroogde varianten bevatten veel meer suikers wat weer niet zo goed is voor je nachtrust en om af te vallen.

Over slapen

Vrouwen die slecht slapen of te weinig slapen, hebben moeite om af te vallen of zelfs op gewicht te blijven of zelfs af te vallen.

De meeste vrouwen denken dat wanneer ze gaan slapen, ze de auto (aka hun lichaam) parkeren en dat al het energieverbruik ophoudt.

Niets is minder waar!

Als we naar één maatstaf van energieverbruik zoals glucose kijken, weten we dat de hersenen ZEER actief zijn, in bijvoorbeeld de REM-slaap. Tijdens de REM-slaap dromen we, verwerken we ervaringen ervaringen verwerken en opslaan we deze op. De hersenen zijn ook actief in de andere slaapstadia waar al het celherstel plaatsvindt.

Dus, in tegenstelling tot wat veel vrouwen denken, is slaap geen inactieve toestand. Tijdens je slaap doet je lichaam veel belangrijk werk: het herstellen van cellen en weefsels, het herstellen van een volledige, gezonde functie van ons immuunsysteem, het verwerken van herinneringen en het herstarten van de neurale cellen en netwerken van je hersenen. Als we slapen zijn we actief en verbranden we dus ook calorieën.

Calorieverbruik tijdens slaap

Hoeveel calorieën we verbranden hangt af van verschillende factoren: lichaamsgewicht, leeftijd, slaaptijd en lichaamstemperatuur.

Voor de gemiddeld persoon van 68 kilo is de geschatte calorieverbranding tijdens een nacht van 7,5 uur iets meer dan 520 calorieën.

Dat is te vergelijken met een flinke muffin of 45 minuten joggen op een loopband!

Reken uit hoeveel calorieën je verbrandt

Een eenvoudige manier om te schatten hoeveel calorieën je tijdens je slaap verbrandt: reken ongeveer 1,02 calorie per kilo lichaamsgewicht per uur. Formule: Je gewicht x 1,02 x uur = verbrande calorieën

Bijvoorbeeld: weeg je 68 kilo x 1,02 = 69,3 cal / uur x 7,5 uur = 520 cal / nacht

Doe jezelf een plezier als je wilt afvallen of op gewicht wilt blijven. Investeer in je nachtrust.

Hoe je dat doet?  Lees je in dit blogbericht. Een goede nachtrust staat dus in direct verband met je lichaamsgewicht. Dus vanavond op tijd naar bed. Welteruste!

Vond je dit artikel interessant? Deel het met andere power vrouwen!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
VOLG GRATIS E-LEARNING

Ben je benieuwd hoe voeding invloed heeft op je lichaam, je energie, snaaigedrag en hoe je je emotioneel voelt? Volg een gratis mini cursus in de online Academie van Puur Power®.

Proefles mobiel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *