Kerst – 5 tips

Ohhh jeee, de feestdagen staan voor de deur…
Misschien maak je je zorgen, want vorige jaren kwam je vermoeid de feestdagen uit. En misschien was je ook nog een paar kilootjes aangekomen.

Dit jaar ga je het anders doen!
Ik geef jullie mijn persoonlijke trucjes die ik altijd met de feestdagen doe. Met deze eenvoudige tips kom jij de feestdagen wel door en je kunt ze ook altijd gebruiken als je uit eten gaat bijvoorbeeld:

KERSTTIP 1.
Start elke dag met het drinken van een smoothie met fruit, groente en water.
Groene Smoothies zijn DE ideale manier om van je overtollige kilootjes af te komen. Erg fijn als je bang bent om aan te komen met de feestdagen.
Maar ze helpen je ook om meer energie te krijgen, een betere stoelgang, betere nachtrust en voor een gezond & vitaal lichaam.
Als je ze ten minste op de juiste manier maakt. Dan hebben ze veel voordelen. Maar maak je onbedoelde ‘foutjes’ dan kan een smoothie zorgen voor ongemakken zoals bijvoorbeeld een energiedip, meer snaaibehoefte, buikpijn, etc. En dat wil je juist niet.
Eerste tip is mijn e-boek Groene Smoothies al voor de kerst aan te schaffen, te lezen en je boodschappen in huis te halen. Dan ben jij goed voorbereid.

In het E-boek geef ik je alle ‘regels’ die er zijn. En tips hoe je een lekkere smoothie maakt. Plus veel recepten. Zodat je elke dag een goede en lekkere smoothie kan maken, vol met nutriënten, voor de groot en klein. Hoe fijn is het dat je na een avondje doorzakken in de ochtend weer een goede gezonde gewoonte oppakt. Dat voelt lekker he! Dit jaar met kerst ga je in ieder geval elke ochtend goed van start. Scheelt echt.

KERSTTIP 2
Bij kerst hoort een luxe verwen kerstontbijt. Niet op een houtje bijten. Samen met je gezin genieten van luxe producten, nietwaar? De supermarkt staat er deze maand vol mee. Kerststol, afbakbroodjes, etc. Zo begin je de dag al zwaar en je wordt er moe van. Met als gevolg dat je inkakt en in de middag weer zo hongerig bent dat je ook weer (te)veel gaat eten.
Daarom deze tip om als kerstontbijt de tafel te dekken met lekker luxe fruit. Blauwe bessen, frambozen, mango’s, enz. Duur fruit, waar je normaal gesproken maar een beetje van eet, omdat het veel geld kost. Misschien dat je daarom met Kerst jezelf er eens rijkelijk mee mag verwennen als kerstontbijt. Maak mooie schalen op. Snijd het mooi. Zet er yoghurt/ kwark bij. En de noten, zaden en pitten van je ontbijtbuffet.
Zo begin je de dag lichter, gezond en met een gevoel van luxe en verwennerij. Zoals het hoort met de feestdagen, nietwaar! En met zo’n ontbijttafel laat je de chocoladecroissantjes en kerststol gemakkelijker links liggen zonder dat je het gevoel hebt iets te missen.

KERSTTIP 3
Maak met de feestdagen een lekkere wandeling, bij voorkeur in de natuur en bij voorkeur een beetje doorstappen. Maar het allerbelangrijkste is dat je het doet in de ochtend voor je ontbijt. Want zolang je nog geen hap hebt doorgeslikt gebruikt je lichaam vet als brandstof om aan energie te komen. Zou je eerst iets eten, dan schiet je lichaam direct in de suikerverbrand-stand. Het zal geen vet meer verbranden en dat is nu net wat je graag wilde toch?

KERSTTIP 4
In de avond drink je vaak wijn bij het kerstdiner. Naast je wijnglas staat dan waarschijnlijk ook je waterglas. Maar die vergeet je vaak en dus drink je daar amper van. Als je alcohol drinkt is het verstandig om er water bij te drinken.
Hoe zorg je er nu voor dat je je water ook drinkt? Daar heb ik een trucje voor. Als je je wijnglas leeg hebt gedronken, vul je die met water. Pas als je je water gedronken hebt, kun je weer vullen met wijn. Of misschien wel nog een keer met water! Op deze manier drink je in ieder geval elke keer 1 of 2 glazen water voordat je weer een glas wijn drinkt.

KERSTTIP 5
Ga je alsjeblieft overdag niet inhouden, omdat je opziet tegen die overvolle gedekte tafel in de avond. Juist als je jezelf overdag uithongert, eet je ‘s avonds alleen maar meer omdat je hongerig aan tafel gaat.
Dus zorg dat je een goed ontbijt eet en een goede lunch (of 1 stevige lunch als je pas laat uit bed komt) en eet ook net voordat je naar het kerstdiner gaat thuis nog even iets gezonds, zodat je al een beetje verzadigd bent als je aan tafel gaat. Zo val je niet bij binnenkomst de toastjes aan of vergrijp je je meteen aan het broodmandje dat op tafel staat. En kun je misschien ook nog het dessert weerstaan omdat je voldaan bent.

Tot slot
Geniet vooral van de feestdagen. Met bovenstaande tips, kun je gewoon mee eten met wat er op tafel staat. Wees dankbaar voor alle mooie gerechten die je samen met familie en vrienden eet. Maak mooie herinneringen. Geniet van het samen zijn. Dat is waar het om gaat. Ik wens je een hele fijne kerst! <3

Ik wil je bedanken voor het lezen van deze blog. Vond je het waardevol? Deel het met de vrouwen die voor jou belangrijk zijn. Je vriendinnen, familie of je collega’s. Laten we samen zoveel mogelijk vrouwen inspireren om beter voor zichzelf te zorgen.

Ben je op zoek naar support?

Het is niet gek dat je soms even niet weet waar je het zoeken moet. Er zijn zoveel keuzes en mogelijkheden. Belangrijk is dat het voor jou werkt. Ik help je graag verder, ook al weet je hoe het moet, je hebt iemand nodig die je in beweging zet en houdt.

Je kan je inschrijven voor online coaching. Het is geen one size fit’s all programma, maar echt maatwerk. Op jouw lijf geschreven. Toepasbaar in jouw leven.

Kijk voor alle informatie op www.puurpowervrouw.nl.

Daar kun je je aanmelden of vraag eerst een kosteloze vrijblijvende afspraak aan.

Laat een reactie achter