Puur_Power_-_Iep_Bergsma_Fotografie_-_Girlboss_-_creatieve_vrouwelijke_ondernemers_-4[1]

Intermittent fasting & Afvallen

Intermittent Fasting (IF), oftewel korte momenten van niets eten, is overal ter wereld waanzinnig populair aan het worden.

Ik ga je vertellen waarom ik al jaren enthousiast ben, hoe ik dit eenvoudig volhoud en over de vrouwen die ik coach die ook geweldige resultaten boeken.

Als je Intermittent Fasting (op de juiste manier!) doet heeft het veel onderzochte en verbluffende effecten, zowel voor je gezondheid als om af te vallen.

Voor mij en mijn leden veranderde er veel sinds we begonnen zijn met Intermittent Fasting:

  • Vetverbranding ging omhoog/ ik ging overgewicht verliezen zonder hongergevoel
  • Meer energie, geen middagdip
  • Geen snaaibehoefte, mijn honger is afgenomen (1)
  • Beter slapen
  • Scherper van geest, meer focus
  • Mijn bloeddruk en cholesterol zijn enorm verbeterd. Onderzoek toont aan dat Intermittent Fasting welvaartsziekten, zoals diabetes 2, hoog cholesterol, hoge bloeddruk, gewrichtsaandoeningen als reuma en ook fibromyalgie, etc. sterk vermindert/ voorkomt (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10).

Intermittent Fasting wordt ook al ingezet als therapie bij kanker (11) en reumatische aandoeningen (12). In Nederland is er ook een groot onderzoek gaande bij kankerpatiënten.

Intermittent fasting voor je gezondheid en om af te vallen

Instinct

De mens is eeuwen lang gefocust op het verzamelen van voedsel om te overleven (onze overlevingsinstincten zijn de sterkste van allemaal). We moeten eten en het liefst zo vaak mogelijk. Nu je overal en altijd kunt eten (en verleid wordt tot eten) en dit instinct nog steeds verankerd ligt in onze kern, heeft dit grote gevolgen. Hierdoor zijn we geneigd de hele dag door te eten. Dit was in de oertijd, waarin we 'ontworpen' zijn niet mogelijk. Tegenwoordig eten we de hele dag door (diëtisten zeggen zelfs vaak dat je elke twee uur iets moet eten, gelukkig komen de meeste daar nu op terug).

Continu eten is niet oke

Continue eten is eigenlijk mishandeling van je lichaam. De hele dag aan je lichaam vragen of het wil verteren kost onwijs veel energie, dus het put je letterlijk uit. Daarnaast gaat je lichaam ontsteken als je eet. De hele dag eten is dus de hele dag hout op het vuurtje van de ontstekingen gooien. Ontstekingen zijn de oorzaak van de meeste welvaartsziektes als reuma, hart/ vaat ziekten, darmziekten, etc.

Eet je niet alle uren van de dag, dan geef jij je lichaam de kans om herstelwerkzaamheden en een reinigingskuur uit te voeren.

Intermittent Fasting afvallen en herstellen

Je lichaam schakelt als je niet eet over op vetverbranding, omdat er geen suikers als brandstof aanwezig zijn. Hierdoor stopt de productie van insuline (het suikerverbrandingshormoon) en start de productie van groeihormoon. Dit heeft een heel aantal voordelen: 

  • Groeihormoon herstelt je lichaamscellen. Dit betekent veel sneller spierherstel na sporten, maar ook dat je huidcellen zich herstellen, waardoor je bijvoorbeeld minder rimpels krijgt. Intermittent Fasting wordt daarom ook gezien als 'verjongings'-methode.
  • Het zet de vetverbranding aan waardoor je overgewicht verliest. 
  • Groeihormoon geeft energie. 
  • Je bloedsuikerspiegel blijft gelijkmatiger als je op deze manier eet, waardoor je snaaibehoefte en hongergevoel afnemen. 
  • Geen middagdipjes meer, je blijft de hele dag scherp. 

(In deze blog vertel ik je meer over het groeihormoon)

Intermittent Fasting is super makkelijk en praktisch

De meeste vrouwen die ik coach starten met Intermittent Fasting, omdat ze willen afvallen, meer energie willen krijgen of van gezondheidsklachten af willen komen. Daarnaast is het super makkelijk en veel praktischer dan de hele dag eten. Je staat minder lang in de keuken, hoeft minder eten mee te nemen naar je werk en je hebt geen honger!

Je eet bij Intermittent Fasting 3 maaltijden in een korter tijdsbestek, waardoor de maaltijden korter op elkaar volgen en je dus geen tussendoortjes meer nodig hebt.

Puur Power coaching & Intermittent Fasting

Volgens de Kaizen methode (1) ga je stap voor stap je voedingspatroon optimaliseren in combinatie met Intermittent Fasting (2) en geheel volgens de PUUR POWER METHODE® (3) (voeding, beweging, ontspanning en mindset).

Magisch effectief

Deze 3-eenheid is echt magisch effectief gebleken:

  • Om af te vallen
  • Meer energie te krijgen
  • Minder last van gezondheidsklachten
  • En lekker in je vel te zitten.
Vond je dit artikel interessant? Deel het met andere power vrouwen!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
BEN JE BENIEUWD NAAR VOORBEELD RECEPTEN VAN DE PUUR POWER METHODE
Puur Power Gold Online Proefles
BEN JE BENIEUWD NAAR VOORBEELD RECEPTEN VAN DE PUUR POWER METHODE

In de afgelopen jaren heb ik altijd gezocht naar gezonde recepten die makkelijk en snel te maken zijn. Ik heb onze favorieten gebundeld en je kunt ze gratis downloaden. Gezond koken is leuk en makkelijker dan je denkt. 

Gezond eten is lekker met deze makkelijke recepten. Download hier gratis de favoriete recepten van mij en mijn gezin. Gezonde snacks, ontbijt, lunch, diner.

Puur Power Gold Online Proefles

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *