Moeite met opstaan

Moeite met opstaan? Na deze tips druk jij nooit meer op de snoozeknop

‘Sluimer mama’s’ opgelet: voelt het iedere ochtend alsof de wekker véél te vroeg afgaat en heb jij moeite met opstaan? Na deze concrete tips voel jij niet meer de behoefte om op de snoozeknop te drukken.

Misschien ben je in slaap gevallen met stressgevoelens over werk of misschien heb je te lang naar die leuke serie op Netflix gekeken. ‘Ah, nog eentje dan!’ Wat de reden ook is, je draait je ’s ochtends het liefst nog even om na het horen van de wekker. Opstaan gaat een stuk makkelijker met behulp van deze tips.

Moeite met opstaan tips:

1. Een heerlijke ochtendroutine

Na drie keer sluimeren direct je telefoon pakken om social media en het nieuws te checken, is nooit een goed idee. Je start de dag met een duf én vol hoofd. Wat nou als je na het wakker worden je telefoon even laat liggen en daarvoor in de plaats een ochtendroutine in het leven roept.

Begin met kleine stapjes. Je zou kunnen starten met een yoga-oefening, een korte meditatie en daarna een verfrissende douche. Daarna komt die telefoon wel. En weetje wat fijn is? Als je jouw lichaam hieraan laat wennen, wordt dit geen moetje, maar dan wíl je niets liever dan iedere dag zo beginnen. Hou vol dus!

2. Ochtendklusjes in de avond

Vind je het moeilijk om uit bed te komen, omdat er ochtendklusjes op je te wachten staan waar je eigenlijk niet zoveel zin in hebt? Tip: doe deze klusjes alvast de avond ervoor. Dek alvast de ontbijttafel of smeer alvast de boterhammen met pindakaas voor je kinderen. Nog een fijne: leg je outfit voor de volgende dag al klaar. Scheelt weer ‘moeilijke’ keuzes maken op de vroege ochtend.

3. Motivational music

Als je dan toch graag je telefoon pakt in de ochtend, doe dat dan om een fijn muziekje op te zetten. Meezingen met het nieuwste nummer van Ed Sheeran of dansen op de beats van Tiësto, daar word je toch vrolijk van? Spotify heeft speciale afspeellijsten zoals Wake up happy, waardoor jij met het juiste been uit bed stapt. Deze muzieklijst heeft meer dan een miljoen volgers. Jij bent dus echt niet de enige die wel wat hulp in de ochtend kan gebruiken 😉

4. Gordijnen een beetje open

Het is best een uitdaging om uit je bed te komen als je lekker warm onder de dekens ligt in een donkere kamer. Zolang het donker blijft, is het extra moeilijk om op te staan. Jouw hersenen maken namelijk slaaphormonen aan in het donker. Daglicht vertelt eigenlijk dat het tijd is voor actie en dat het lichaam wakker mag worden. In de winter heeft het natuurlijk geen zin om je gordijnen een stukje open te laten, dan zou je gebruik kunnen maken van een ‘wake up light’ (lichtwekker).

5. Pak je uren

Dit is misschien een inkoppertje, maar zorg natuurlijk dat je genoeg uren slaap pakt. Vind je dit lastig? Zet dan een wekker om je eraan te herinneren dat het verstandig is om over een half uurtje naar bed te gaan. Doe alvast de ochtendklusjes of pak nog even een boek om een paar bladzijdes uit te lezen. En oja, laat die telefoon ook maar even voor wat het is 😉 Zonder al die prikkels van je telefoon, val je makkelijker in slaap.

Morgen als de wekker gaat denk je aan deze vijf tips en laat je die snoozeknop voor wat het is. Beloofd? Meer tips lees je in de blog over een positieve ochtendroutine.

Vond je dit artikel interessant? Deel het met andere power vrouwen!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
VOLG HET ZILVER PROGRAMMA

De start van je dag blijkt een enorme impact te hebben op je energiebalans! Is het een rommelige of gehaaste start? Of start je ontspannen met gezonde keuzes en een positief gevoel? Het is makkelijker dan je denkt!

Puur Power Zilver leert je eenvoudige technieken om je dag fijner te starten met bewuste gezonde leefstijlkeuzes, meer rust, lekker in je vel en meer energie. Het is heel praktisch opgezet, je hebt het zo onder de knie en kost je weinig tijd. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *